Lasdagar & Facket

Jag ska ringa till Mitt Fack Kommunal östergötland nån dag under veckan för att kolla upp mina Lasdagar tror ämligen att jag kan vara uppe i så kallat Lasföreträde som man behöver tror det är ca 365 dagar för att få.
Och om jag har det så kan jag söka mig till tex längre vikariat som sjukvick mm.

Jag började fundera på hur många lasdagar jag har när en vän skrev på msn att hon skulle ringa och kolla upp
det idag.
Det krävs runt ca 700 dagar ( vet inte exakta dagarna ) för att man ska bli helt inlasad som jag kanske inte kommer upp i än på ett par år beroende på hur mkt jag får jobba. Hoppas det blir en del framöver.

Mitt fack är bra att ha med att göra de är alltid trevliga när man ringer och försöker hjälpa till så gott det går.
Jag fick hjälp med att höja min timlön eftersom jag gick en påbyggnads utbildning och jag tjatade på lönekontoret
men det hände inget men när jag tog kontakt med Facket så hände det saker hihi.
Fick upp lönen med 5 kr/tim och strax efter det så gick det nya avtalet i kraft och jag fick ännu 10 kr/tim extra:)

Fick även hjälp i somras när jag hade lite problem med mina timmar i sommar mm.

Det är många som gått ur sina fack kan förstå et delvis eftersom det blev dyrare men jag tycker det är värt pengarna
än så länge ialf hihi;)

Klicka HÄR för att komma till kommunals hemsida om du är intresserad av att bli medlem eller redan är medlem.

Puss

Kommentarer
Postat av: Katja

Fint med bilden där uppe på bloggen:) Puss

2008-08-11 @ 17:33:11
URL: http://missbunny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0