Om Tysklands resan.

Fredagen började med att gå upp kl 3:15 (sovit typ en timme ) sen åkte jag till stan kl 03:45 för att möta upp min kusin Jennie.

Vi gick till busscentralen för att gå på bussen som gick kl 04:20 sen åkte vi till Vadstena,Mjölby,linköping och Ödeshög för att hämta folk...
Vi märkte efter att alla gått på bussen att vi var yngst vi och en kille till de resten var pensionärer som hade åkt till Burg med bussen många ggr förut.
Eftersom man sovit dåligt på natten så passade vi på att vila men tyvärr nästan hela tiden så skrattade det gänget på 10 personer högt som tusan, de skrämde slag på mig ett antal ggr. Visst tycker man att de kan passa på att ha kul men inte så pass mkt så man blir skrämd hihi. Blev irriterad på dom ett antal ggr.

Efter nästan 3.5 timmar kom vi till en rastplats där vi åt frukost.
Sen bar det iväg direkt till Helsingborg och med färjan till Helsingör.
Efter färjan som bara tar ca 20 minuter så åkte vi igenom Danmark mot tyskland, och när vi åkte genom danmark fick de börja sälja öl/vin/groggar på bussen så jag tog en gin och tonic, cola, och lite vin som jag fick av jennie:)
Bussresan genom danmark tog ca 2.5 timmar sen var det en färja till mellan rörby - putgarden som tog ca 40 min.

När vi kom fram till Putgarden åkte vi bussen bara några minuter till Pråmen ( Bordershoppen ) där jag bara köpte en platta cider och en bag in box vin.

Efter det åkte vi en kort stund  till Heiligenhafen där vi handlade nästan hela ransonen alkohol ( 70 kg av 80 kg ) på Calles och Aldi som butikerna heter.

Efter detta åkte vi till Hotellet som låg vid utkanten av burg ( lite på landet ).
Det visade sig att vi var för många på bussen så rummen räckte inte till så jag och Jennie fick bo i en Lgh som låg en bit från Hotellet.
På kvällen blev det kvällsmat på Hotellets Restaurant där vi fick Snitzel,Stekt potatis, sås och grönsaker och lite efter rätt.
Tog en stor stark till maten och det kan man verkligen kalla för stor stark hihi.

Sen blev vi trötta och sega efter stress, bussresa, butikerna mm så jag somnade runt kl 21:30 och sov gott hela natten.
Men när man vaknade så var man såå trött i kroppen och i huvudet så man var allmänt trött hihi.

Vi vaknade kl 7:15 sen gick vi och åt frukost buffén och bussen åkte vidare kl 09:00 till Burg.
Men pga dåligt regnväder så stannade vi i Burg i en timme och pga överfull lastad buss (precis på gränsen till överlast) så kunde jag inte köpa med mig mer trotts att jag hade nästan 10 kg till godo..

Efter färjan tillbaka meddelade busschauffören att bussen hade 200 kg överlast så folk hade köpt en himla massa på färjan, vi köpte bara lite godis hihi.

Även på vägen hem kunde man inte vila pga samma folk som skrattade på vägen till tyskland skrattade och pratade högt även nu dock inte lika mkt som på vägen dit så man har varit irriterad på dom.
Visst att jag varit gansla lättirriterad sen jag blev utskriven från sjukhuset eftersom jag inte haft tid att vila ordentligt, blir att ta en vecka ledigt och bara vila!!! Det är lite jobbigt att vara irrirerad eftersom jag sällan blir det annars skulle säkerrt inte brytt mig om dom om jag skulle mått bra.

Sedan åkte vi samma väg tillbaka med samma rast ställe. Och busschauffören höll så bra schema med färjorna mm så vi kom hem en timme tidigare än beräknat lite beror ju guvetvis på att vi åkte från Burg tidigare.
Men det var skönt att komma hem.

Bussen var ganska bekväm att sitta i det var nog en ganska ny buss med gott om benutrymme, lite väl ont om raster bara och lite vikt att ta med sig hem.
Men det blev lite smått och gott att ta med sig hem ialf.

När vi kom hem åkte vi till mina föräldrar en sväng köpte ett par saker till dom.

När vi kom hem till oss så var man trött, seg,  och kände mig mörbultad i kroppen.
Började även bli övertrött så jag blev pigg i huvudet så somnade inte förän typ kl 2 inatt hihi.
Sov gott inatt ialf sov till kl 14:00 kändes skönt nu känner jag mig utvilad, på bättre humör trotts mensvärk.

Så det var om resan till Tyskland.

Nu ska jag bädda ner mig i soffan framför tv.n ska jobba imorgon mellan kl 7-10.
Puss på er

Kommentarer
Postat av: Katja

Haha..bättre öl i tyskland då;) Puss

2008-08-26 @ 14:31:51
URL: http://missbunny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0