Fick åka till akut veterinär med Smilla idag:(

Jag tror att jag skrivit tidigare att Smilla kasterades ( steriliserades) i måndags..
Och i måndags kväll piggnade hon till och var lika kelig som vanligt, och även under dagen på tisdagen.
Men på tisdags kvällen så började hon bli slö och sova mkt men man förstår ju att hon var trött så hon sov hela dagen igår men vi började bli lite oroliga hon hade inte ätit eller druckit på länge så jag ställde in en matskål och vatten i sovrummet.
Så imorse hörde jag hur hon drack och min pojkvän såg henne pigg på vardagsrums golvet...
Men ca kl 15:00 hörde jag hur hon ylade från sovrummet och hon låg på vår byrå och andades kraftigt..

Jag ringde mamma så vi åkte till borensbergs veterinär klinik..
De visste inte felet men trodde det berodde på kastreringen så först ville han ge henne lite antibiotika och skicka hem oss men jag var sååå ledsen så han sa att han ringer till Valla i linköping så de kan ha henne på observation...
Så vi åkte dit och på vägen mellan borensberg och linköping blev hon allt sämre..
Och när vi var där så hade hon låg temp och andades kraftigt, röntgen visade på svår lunginflamation men de ger henne antibiotika men läget är kritiskt och vet inte om hon överlever:(

Så nu väntar jag hos mina föräldrar på samtal och hör vi inget så ska vi ringa imorgon...

Men jag bad veterinären att blir hon sämre så ska hon inte behöva lida.

Hon är vårt allt och håller oss uppe så jag hoppas hon överlever..

" Och jag vet att du är en kämpe så kämpa på vår söta lilla älskling"

Mammas katt mysan letar efter smilla och verkar känna på sig att nåt inte stämmer...

Kommer inte orka prata med nån idag ialf förutom möjligtvis en av mina vänner..
Men hör av mig när jag orkar.

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Jozzan

Gumman jag hoppas hon klarar sig! tänker på er!

2008-10-02 @ 19:13:57
URL: http://jucismacker.blogg.se/
Postat av: Karin

usch så hemskt :( Håller tummarna stenhårt här för att hon ska komma hem igen o börja leka som vanligt!!!! kramar om

2008-10-02 @ 20:13:14
URL: http://stjarna26.blogg.se/
Postat av: Katja

Tänker på dig här med och håller tummarna!! Puss

2008-10-02 @ 20:15:08
URL: http://www.nogg.se/AStarIsBorn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0