Dålig nyhet idag:(

Dometic som min pojkvän jobbar på gick ut med nytt varsel i början av veckan.
45 st personer är varslade om uppsägning.
Min pojkvän misstänkte att han skulle få sluta men var osäker han har klarat sig från varslen innan
detta varsel eftersom han anställdes i september 2002 men nu gick de tillbaka så långt:(
Fick samtalet från min pojkvän nyss, visst att det var väntat sa vi och att han hängde på en skör tråd.

Men men nu ska han söka jobb han har uppsägningstid tom 1.a januari 2009.
Men om det ändrar sig så är det vad jag förstod sist ut först in igen så man får väl hoppas
att han kan behålla jobbet.

Men min pojkvän har gjort allt som de föreslagit som tex: en vecka längre sommar semester, tagit ut
2 av 4 dgr i komp/veckan ( eftersom han jobbar kväll ) och företaget står för en komp dag av de 2 som behövs tas ut.
Han har även varit flexibel och varit allt i allo och inte bara haft en arbetsuppgift som innan.
Men det är inte bara dometic det går dåligt för tycker det varslas lite överallt numera.

Och får hoppas att kommunen startar en svetsutb för det börjar han bli sugen på att gå,
och svetsare söker företag lite överallt:)

Nu ska jag och smilla snart åka iväg till mina föräldrar.
Ha en bra dag.
Puss

Kommentarer
Postat av: Anna

Tråkigt att pojkvännen fick gå. min sambo jobbar på dometic oxå o de är osäkert om han får va kvar eller får gå. lagom när man köpt hus o väntar barn. kunde ju väntat eller struntat i o sparka fler.

men som sagt sist ut först in men vem vill tillbaka. hoppas dem startar en svettskurs så han kommer in på den.

Anna

2008-09-10 @ 17:42:44
Postat av: Katja

Såå tråkigt:( Hoppas allt löser sig! Puss

2008-09-10 @ 21:19:30
URL: http://missbunny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0