Häst funderingar!?

Jag har funderat mkt på olika saker sista tiden men en av dom som jag funderat extra mkt på är
om Hästar om att börja rida igen..
Har sökt på nätet för att se om man kan hitta nån häst att bli medryttare på men det finns inte så mkt.

Så nu har tankarna kommit till om att kanske köpa egen häst men det finns som med allt både fördelar
och nackdelar...

Nackdelarna är:

♦ Att det är dyrt ( hyra, foder, försökring, hovslagare mm.)
♦ Vet inte heller som timvikarie hur mkt jag får jobba...
♦ Svårt att hitta stall som det går buss till ( har inget körkort )
♦ Man binder upp sig.
♦ Jag har varierande arbetstider som timvikare och vet inte hur ofta jag har migrän
så kan behöva hjälp ibland av tex en medryttare som kan ställa upp när det behövs.
Eller med andra ord så kanske man skulle vara två personer att äga hästen?

Fördelarna är:

♦ Att vara i stallet gör att jag mår så bra!!
♦ Får styrkan tillbaka både psykiskt och fysiskt.
♦ Ha nånting att göra om dagarna

Men men vi får se en dag så kommer jag säkert att skaffa egen häst;)

Hörs lite senare.
Puss på er

Kommentarer
Postat av: Helena

Gled bara in hit från Katjas blogg och såg att du funderade på häst.

Jag har en kompis i varv som söker medryttare till sin valack ett par ggr i veckan.

2008-10-03 @ 11:07:21
URL: http://nogg.se/naugtybynature

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0