Svårt att säga Nej!

Jag vet själv att jag har svårt att säga Nej och att jag lätt blir utnyttjad av vissa och det sa en av mina bästa vänner till mig "Att du måste lära dig att säga NEJ"!..
Även Min pojkvän och min mamma har oxå sagt det till mig men jag har inte fattat förän min bästa vän sa det till mig...

Och som sagt att jag har jätte svårt att säga ifrån eftersom att så fort jag väl sagt ifrån, sagt Nej eller tackat nej till någonting så blir folk så himla sura på mig..
Som tex att jag fick en kommentar för ett tag sen i min blogg som inte lät allt för kul bara för att jag tackat Nej till en sak.

Men frågan är vad ska jag göra åt min dåliga vana att inte kunna säga Nej, säga ifrån, och tacka nej????
Jag börjar själv bli trött på detta men jag vill väl för alla hela tiden!

Ikväll ialf så blir det after work på harrys med min pojkvän och ett par vänner;)
Och på lördag kalas och party på kvällen:)

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Älva

hej vännen!jag visste inte att fredrik redan pratat med dig om festen. o i veckan när jag frågade så var du ju sjuk. så nu när du kände dig bättre o skulle på afterwork tänkte jag mest bara påminna dig:P

2008-11-14 @ 14:57:02
URL: http://nogg.se/fairytale
Postat av: Karin

börja säga nej till nån du verkligen vet är din vän, som du kan lita på.. så börja jag, o nu kan jag säga nej till visa människor, det är en STOR lättnad kan jag tala om!! Kramar

2008-11-14 @ 14:59:47
URL: http://nogg.se/BigGirlsAreBeautiful
Postat av: Katja

Håller med Karin:) Man kan inte gå genom livet och bara göra saker som andra vill, ibland måste man men det ska va till en viss gräns; Hoppas ni får kul sen:) Puss

2008-11-14 @ 15:07:55
URL: http://www.nogg.se/AStarIsBorn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0