Om Turkiet resan;)

Ja nu äntligen orkar jag skriva om turkiet resan hihi.
Har varit ganska sliten och inte orkat så mkt hihi.
Jag hämtade bilderna hos min mamma idag så jag visar dom och skriver om dom.
Vi tog inte så mkt bilder för vi glömde kameran hela tiden fniss.
Skriver även kort om dag för dag vad vi hittade på.

Ja som sagt vi åkte från motala i fredags och flyget lyfte kl 18:50.
Ca 4 timmar senare var vi på flygplatsen i Dalaman i turkiet..
Sen tog det en stund att få ut väskorna och att åka bussen till hotellet som tog ca 1 tim och 30 min.
så vi var framme vid hotellet ca kl 02.30 natten mellan fredag till lördag, så det var bara att sova när
man kom in i hotellrummet..


Lördag: Då hade jag lite huvudvärk men släppte efter ett par timmar.
Sedan beställde vi en shoppingresa via fritidsresor till Marmalis som var på lördagkvällen.
Så det blev att sola vid poolen och sedan gå ut till bussen som skulle ta oss på shopping utflykten.
Det blev tre anhalter på vägen, på den första stannade vi till vid en guld butik, och på den andra en läderbutik och i dessa butiker var vi i ca 1 tim och 30 min vardera, och dessa var inget för mig och min mamma vi ville shoppa kläder ju hihi. Och till sist till ett stort shopping ställe med kläder mm som vi tyvärr bara fick en timme på oss och det var enormt stort. Det var Som stora gator fast det var tak över med stora gångar tror det kallas för basar lr nåt hihi.
Tillbaka till hotellet ca kl 22:00 och vi somnade ganska skapligt.

Söndag: Sol och bad vid poolen hela dagen här ser ni en bild som vi tog från poolen.


En bild på utsikten från hotellrummet.


På kvällen åt vi på hotellets restaurang och maten var jätte god.
Vi hade halvpension så vi åt där varje kväll och varje kväll var det karaoke & dans.
En bild på mig och mamma i restaurangen.


Måndag: Då var det lite halvdåligt väder så vi åkte till Marmalis med buss och åkte tillbaka till samma ställe där
vi var på lördagen. Så vi shoppade en del och prutade massor, skriver ett nytt inlägg om bara shoppingen och visar bilder.
En bild på mig utanför en butik.


Tisdag: Sol & Bad hela dagen. 

Onsdag: Då var det marknad och den var väl inget vidare att gå på bara massa väskor och
smycken. På eftermiddagen blev det stranden och sol och bad. 

Torsdag: Då var det lite halvdåligt väder så vi tog bussen igen till marmalis och shoppade det sista.
Och då gick jag förbi ett ställe som hade billig nagelförslängning så det gjorde jag och det kostade bara 250 kr;)


Och när vi kom hem från Marmalis så tog vi en öl och drink på balkongen på hotellet se bilder nedan.
 

Och på kvällen hade vi hört att det skulle vara turkisk afton på restaurangen med BBQ
mat och med uppträdanden och lite show och dans.
Och allt som vi hört stämde det var jätte god mat och det blev show med dans och magdans och
restaurang personalen showade och lyckades få folk att dansa både på dansgolvet och på bardisken.
Restaurangpersonalen lyckades tom få mig att dansa på bardisken och dansgolvet hihi.
Se bilderna nedan från kvällen.

 
Jag dricker god drink        Jag & mamma dansar

  
På dessa bilder så showar restaurang personalen.

 
Och här dansar jag             Här är vi många som
på bardisken med               Dansar på bardisken.
restaurang personalen. 

Vi har haft en kanon bra och rolig semester och personalen på hotellet var suveräna...

Här är ett par bilder på mig med ett par av  restaurang personalen.

 

Min mamma filmade en del uppträdanden men vet inte hur jag kan lägga upp dom här ännu
så det får bli i ett annat inlägg.

Så det var lite kort om turkiet resan.
Vi kom hem igår lördag förmiddag och är ganska sega nu hihi.

Puss på er




Kommentarer
Postat av: Jozzan

Svårt att se bilderna, går det inte att lägga in dem lite större istället? Hihi så nyfiken ju

2008-09-28 @ 18:21:27
URL: http://jucismacker.blogg.se/
Postat av: Katja

Ohh..ser ut som du haft det jätte underbart:) Puss

2008-09-28 @ 18:34:29
URL: http://www.nogg.se/AStarIsBorn
Postat av: Katja

och fina naglar;)

2008-09-28 @ 18:35:03
URL: http://www.nogg.se/AStarIsBorn
Postat av: julia

Vill du ha fler läsare till din blogg,



http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=juliadeb

2008-09-28 @ 20:53:49
URL: http://juliadeb.blogg.se/
Postat av: Karin

såg ut som en bra sem!! Dansa på bardisken såg kul ut hehe ;) Nu är du brun o fin då... kram

2008-09-28 @ 21:45:22
URL: http://stjarna26.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0