Testar ny matlagning:)

Idag testade jag på att göra en sak i matlagning som jag aldrig gjort förut..
Jag har alltid haft svårt att krydda mat men idag fick jag lite tips om hur man kan använda chilikrydda
så jag åkte hem och testade det..

Det blev en pastasallad med kycklingfilé som jag kryddade/marinerade med chilikrydda och det blev gott, jag är imponerad av mig själv..
Detta tips fick jag att göra kycklingfilén:

Blanda olja, lite chilisås och chilikrydda (original).
Pensla denna blandning över kycklingfilén och bryn dom i stekpannan en stund på båda sidor.
Sen för att göra saker och ting enklare så lade jag in dom i ugnen i ca 20 min i 175 grader..
Låt sedan dom svalna och servera till pastasalladen..

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och bara kolla på tv..
Sen jobbar jag hela helgen..
Men en sak för nästa vecka är super bra..
Jag jobbar bara måndag nästa vecka sen ledig hela veckan:)
Så det lutar åt att jag tar hem min häst från sommarbetet och tillbringar en hel del tid i stallet..
Och den helgen ska jag och F se till att försöka komma iväg en sväng vet inte var och så än men vi får se.
Sen jobbar jag bara v 35 sen är mitt semestervick slut, shit vad sommaren gått fort..

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0