Skavsår och feber

Jag har haft febertoppar i helgen:(
Men igår kände jag mig mycket bättre och så jag åkte till stallet och grejade lite inför att min häst kommer hem från betet nu under veckan..
Så jag grejade och sen var jag med på en hästägarkurs och sen fanns det plats i en ridgrupp och jag hade ju inte ridit på länge så jag var med på lektionen..
Tänkte inte då på att jag red i mina nya helskodda ridbyxor och fick världens skavsår som brännmärken på skinkorna..
Kände det efter jag hoppade av hästen att det började droppa blod..
Lustigt bara att jag inte kände nåt under lektionen, iofs så satt vi ner i traven/galoppen nästan hela lektionen men borde känt nåt..
Så efter lektionen hämtade min pappa mig och fick skjuts hem till mina föräldrar..
Och kunde inte ens duscha det sved så himla mycket och hade så ont så fick sova kvar hos mina föräldrar...
Så idag har jag haft febertoppar igen och haft så ont så mamma fick hjälpa mig upp ur sängen när hon kom hem från jobbet..
Mamma köpte som skavsårsplåster som vi satt dit och dom hjälper lite grann ialf..

Idag hjälpte maggan mig att hämta hem min häst från sommarbetet så jag åkte till stallet en sväng för att kolla till henne..
Om jag mår bättre imorgon då blir det en heldag i stallet och pyssla med min polle:)
Nu ska jag försöka resa mig från soffan och försöka sova..

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Katja

Du får krya på dig, och du köp nya ridbyxor! Trots att de är helskodda ska man inte få skavsår så det droppar blod!!! Har jag aldrig vart med om och jag haft många nya helskodda byxor!! Puss

2009-09-09 @ 09:41:56
URL: http://lillakatarina.blogspot.com/
Postat av: Zafari

usch det låter inget vidare det där :/

du får krypa på dig!

kram

2009-09-09 @ 10:16:23
URL: http://chickachickabee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0