Pasta & Baconsås till kvällsmat


Visste inte först vad man skulle ha till kvällsmat kollade i kyl och frys och kom fram till Baconsås och Pasta.
Ett jättegott recept jag lärt mig av min mamma.

Här är Receptet på Baconsåsen:

2 pkt Bacon
1-2 pkt med krossade tomater ( jag har med basilikasmak )
½ köttbuljong
ev: lite chilisås
En skvätt grädde
Krydda är valfritt jag har i lite grillkrydda

Gör så här: Stek bacon, sänk värmen lite och häll i de krossade tomaterna låt det stå och puttra
någon minut. Tillsätt köttbuljongen och kryddorna ( och chilisåsen ).
Häll sedan i en skvätt grädde och låt puttra en liten stund till och sedan är det klart.

Nu ska jag ta en dusch sen blir det nog Morden i midsommer ikväll, undrar hur många mord det blir i detta avsnitt kan inte vara så många kvar som bor i midsommer hihi.

Puss på er

Kommentarer
Postat av: Jozzan

Vart tog kortet på toppen vägen då söt?

2008-07-22 @ 22:23:48
URL: http://jucismacker.blogg.se/
Postat av: Katja

Vad alla lagar baconsås då;) Hoppas allt är bra! PUSS

2008-07-23 @ 09:24:53
URL: http://missbunny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0