läkarintyg fortfarande inte kommit hem till mig:(

Det första jag fick göra imorse var att ringa försäkringskassan och meddela att mitt läkarintyg inte
kommit ännu och att jag ska ringa och skynda på läkaren imorgon..
Det har tagit 3 veckor nu och har inte fått det ännu:(

Pratade med försäkringskassan för några veckor sedan och då sa de att de behövde ett nytt arbetsgivarintyg för att
kunna bedömma hur mkt jag ska få i sjukpenning..
Och med det arbetsgivarintyg som jag fick så skulle jag gå back massor i jämnförelse med min tidigare inkomstgrundande..
Men idag när jag pratade med dom så frågade dom om jag jobbat heltid nån gång under senaste tiden och det har jag i somras Så hon räknade min timlön gånger heltid ( 40 tim/vecka) och det blev så himla mkt mer än innan och så frågade hon om min avsikt är att söka jobb på heltid efter sjukskrivningen och ja självklart..
Så hon skrev i den nya inkomsten och så sa hon att vi får vänta och se vad handläggarna säger när läkarintyget kommer in och handläggningen börjar.. Så nu är det b ara att vänta och se.

Annars idag blir det nog lugnt vi ska bara åka iväg en sväng och sen ta det lugnt.

Puss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0