Om Lektionen jag var nervös för!

Skrev i onsdags att jag var nervös inför hopplektionen..
Lektionen började bra min häst gick kanon bra sen skulle vi hoppa första hindret som var
ca 30 cm högt.
Jag blev tillsagd att trava till hindret eftersom min häst var så stor så skulle den bara kliva över hindret..
Hästen travade fram till hindret sen tog den ett jätteskutt och började bocka och skutta då försökte jag stoppa hästen men den väjade och min balans höll inte så jag åkte av..
Som tur var så hamnade jag på rumpan så jag kan knappt gå nu, har så ont i svanskotan och är helt blå om svanskotan. Är även så svullen så jag inte ens känner min svanskota..
Jag ringde igår till vårdcentralen och de sa att antagligen är det en spricka i svanskotan men det man kan göra är att ta det lugnt och låta det självläka och knapra ipren:(

Glömde skriva att lektions hästen jag red ör 1.70 i mankhöjd så det var en bit till backen..
Vet inte vad som tog åt hästen jag vet bara att första lektionen jag red hästen så var den så himla slö.
Andra gången överhet och denna gång först lugn sen överhet.
Även så har de halverat havren för denna häst:/

Eftersom jag åkt av hästar i hoppning de senaste två ggr jag hoppat så blir det INGEN MER HOPPNING för min del!
Och jag har inte varit så mkt för hoppning utan tycker om att rida i skogen eller dressyr/markarbete.

Så nu har lena varit snäll och tagit hand om min häst undder torsdag och fredag och i helgfen hjälper pernilla mig med Emmy. Men om så behövs så ska jag släpa mig till stallet på måndag.

Och jag hoppas att jag känner mig bättre imorgon jag är så himla partysugen för första gången på länge.

Puss på er!!

Kommentarer
Postat av: Katja

Usch lät inget skönt!!!! Vet hur det känns, ramlade säkert av min första häst 8 ggr om dan innan jag lärde mig rida;) Men då var man sådär ung och odödlig och inte rädd för nåt;) Kram

2009-02-13 @ 13:48:49
URL: http://lillakatarina.blogspot.com/
Postat av: Karin

Usch det lät ju inget kul gumman!! Tråkigt att du ska jobba imorrn gumman.. men du kommer ju ändå :D Puss o kram

2009-02-14 @ 00:00:57
URL: http://nogg.se/BigGirlsAreBeautiful
Postat av: Hannele

Inte kul att ramla av... Och det var ett fult blåmärke du hade... Säger som Cajsa frågade när hon hörde att Lena hade ramlat av "hon hade väl väst och hjälm??? För det ska man ha.." Så om du inte ha säkerhetsväst SKAFFA dig en... Inte alls klumpig att rida med om man inte köper den absolut billigaste..

2009-02-16 @ 16:15:19
URL: http://nogg.se/MorOchDotternTornrosa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0